Hjemmelavet müslibar

Hjemmelavet müslibar

Denne “sunde” energibooster af en hjemmelavet müslibar er også et hit hos de små. Den smager sødt, og er det også. Men den er også fyldt med en masse sunde ting, som giver en naturlig energi, og som er fyldt med fibre.

Indeholder reklamelinks.

Hjemmelavet müslibar:

Dette skal du bruge:

  • En dåse kondenseret mælk
  • Kokos
  • Havregryn
  • Müsli
  • En figenstang
  • Mandler
  • Mørk chokolade
  • Sesamfrø
  • Hørfrø

Hemmeligheden i denne skønne bar ligger i, at du faktisk kan bruge alt det, du har lyst til for at opnå lige den smag, I allerbedst kan lide. Ovenover er ingredienserne til min favoritbar – men du kan sagtens bruge tørrede abrikoser, tranebær, alle former for nødder, frø mv. Ingen smalle steder her.

Her en anden variant med hasselnødder og solsikkefrø 🙂

Hjemmelavet müslibar

En anden skøn ting ved denne opskrift er også, at du selv bestemmer, hvor meget du vil have i af hver ting.

Sådan gør du:

Star med at lune den kondenserede mælk i en gryde. Den skal være lidt mere end fingervarm.

Tag herefter gryden af varmen, og begynd at tilsætte dine ingredienser. Nu skal du holde øje med konsistensen på din masse. Den må ikke være for våd, men heller ikke for tør.

Når massen hænger godt sammen, og du har alle dine ingredienser i, lægges den i en form (jeg har brugt en rugbrødsform), beklædt med bagepapir.

Sæt formen i ovnen på 125 grader varmluft i en time.

Tag herefter formen ud, og lad det hele køle lidt af. Sæt det i køleskab natten over – det er nemlig vigtigt, at massen er helt kølet af, inden du begynder at skære den ud i mindre barer.

Tip: Gem stykkerne i en lufttæt beholder i køleskabet, så holder de sig op mod 14 dage.

Indlæg oprettet 35

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen